Di Daio (didaio) wrote,
Di Daio
didaio

Український web 2.0

Існує 4 кити, на яких тримається web 2.0 і які його характеризують.
* Wikipedia — вільна енциклопедія.
* Digg — соціальні новини.
* Delicious — публічні закладки.
* LinkedIn — соціальна мережа.

Оскільки в Україні не існує власних оригінальних розробок web 2.0, то аналізуючи рівень справ у цій галузі треба покладатися на локалізації вищеназваних "китів". Кожен з них має свою українську історію.
Українська версія Wikipedia з’явилася найпершою, деякий час була найбільшою на пострадянському просторі, продовжує регулярно поповнюватися та розвивається доволі рівномірно.
Українська версія Digg — Н+ — з’явилася зовсім недавно. Саме її появою викликаний цей запис, тому нижче міститься більш докладна інформація про неї.
Українські Delicious та LinkedIn ще не з’явилися.
Є також одна деталь, яка об’єднує весь український web 2.0 — якість всіх продуктів дуже низька. І наочним доказом цього є Н+.

Н+ відкрився 24 серпня цього року. Це сайт новин, на якому  роль редакторів виконують самі користувачі. Вони додають новини і голосують за них. Таким чином формується список популярних новин, які з’являються на головній сторінці. Вперше таку ідею втілили у життя на сайті Digg.com, який вже став одним з найпопулярніших сайтів у США і за кількість відвідувачів обігнав CNN.com.

Н+ побудований на системі Pligg (обмежена копія Digg з відкритим кодом). Власники Н+ — взяли Pligg, переклали його українською, змінили кольорову гаму та створили свій логотип. Але ці зміни дуже низької якості. Основні кольори — жовтий та блакитний. Але градієнт жовтого (від яскраво-жовтого до помаранчевого) вийшов дуже ядучим. На додаток, він зовсім не компонує з градієнтом сірого. Така кольорова гама не приваблює, а відштовхує користувачів. Якість перекладу також низька, залишилося багато ознак від оригінальної версії (наприклад, Цього Місяця), зустрічається багато помилок. Це також не додає бажання частіше користуватися цим сайтом.
У змістовній частині, яка, безперечно, є головним показником корисності сайтів новин, теж багато проблем. Для того, щоб проекти web 2.0 працювали як слід, вони повинні мати велику базу користувачів. Привабити користувачів можна оригінальною ідеями, оригінальним виконанням або гарним виглядом. Н+ позбавлений всього цього, і як наслідок кількість користувачів дуже низька. Найпопулярніша новина має лише 17 голосів, у середньому популярні новини отримують 5-7 голосів. Через низьку кількість користувачів отримуємо низьку якість популярних новин. Через цю ж причину маємо порушення і однієї з головних ознак Digg — найбільшу кількість голосів новина отримає після того, як потрапить на головну сторінку. У випадку з Н+ основну кількість голосів новина отримає до того, як потрапити на головну сторінку, потім зріст популярності або зупиняється, або відбувається дуже повільно.
Крім того, на прикладі Н+ можна побачити прислів’я "На безлюдді і Хома — чоловік" у дії — велику кількість популярних новин складають російськомовні.



Отже, основні вади українського web 2.0:
  1. Мала увага розробників та інвесторів до цього сегмента ринку.
  2. Низький рівень якості проектів web 2.0.
  3. Низький рівень зацікавленості користувачів у проектах web 2.0.

Сумно. Але змінити цю ситуацію можна. Спробуйте почати активно користуватися Н+ — додавайте свої новини, голосуйте за вже додані, таким чином вбиваючи двох зайців:
- якість новин на сайті буде покращуватися;
- активність користувачів збільшить шанси на появу нових, якісніших проектів web 2.0.
Tags: веб, враження, рекомендації
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 28 comments